08. 03. 2014.

Menstrualna čašica - prikaz

Pre nego što počnem sa samim prikazom, nekoliko napomena - ovo nije reklama, ovo je jednostavno moje iskustvo sa određenim produktom. Takođe, moje iskustvo sa menstrualnom čašicom možda jeste slično ili čak i isto kao i iskustva drugih žena, međutim to ne znači da će i vaše iskustvo biti identično. Dakle, sledi samo prikaz ličnog iskustva, i lična preporuka, a na vama je šta ćete uraditi sa time.

Tehnički detalji: šta je menstrualna čašica?

Menstrualne čašice predstavljaju sredstvo za održavanje higijene tokom menstruacije. To su čašice napravljene od medicinskog silikona i pogodne su za višegodišnju upotrebu, uz redovno održavanje naravno. Menstrualna čašica se postavlja unutar vagine, skuplja menstrualnu tečnost, ne upija je i u zavisnosti od obilnosti menstruacije prazni se nakon 12 ili manje sati.

U trenutku kada sam ja odlučila da nabavim menstrualnu čašicu, nije ih bilo na tržištu u Srbiji te sam stoga u Hrvatskoj kupila MoonCup. Od prošle godine i u Srbiji je moguće nabaviti menstrualne čašice marke MeLuna. Naglasiću sve razlike koje primetim i mogu da prokomentarišem.

MoonCup

MoonCup je bele boje i dolazi u dve veličine A i B. Sa MeLunom imate više izbora, i što se tiče boje, veličine i mekoće čašice. Veličina A MoonCupa namenjena je ženama starijim od 30 godina i ženama, bilo kog godišta, koje su vaginalno rađale decu. Veličina A je prečnika 46mm, dugačka je 50mm, veličina B je prečnika 43mm, a iste je dužine. Obe veličine imaju dršku dužine 21mm koju same možete po potrebi skratiti.

Menstrualna čašica se može postaviti unutar vagine na dva načina koji su prikazani na ovoj ilustraciji. Više o tome kasnije.



Iako se postavljaju unutar vagine nalik tamponima, sa menstrualnim čašicama je opasnost od pojave Sindroma Toksičnog Šoka znatno smanjena (proizvođači MoonCupa ne koriste apsolutne vrednosti, odnosno nigde ne navode na nikako nije moguće da do STŠa dođe kada koristite menstrualnu čašicu, verovatno jer to nije moguće utvrditi). STŠ izazivaju bakterije iz porodice staphylococcus aureus i može biti fatalan. Preporuka je da ne koristite menstrualne čašice ukoliko ste ranije imale STŠ. Više o STŠu pročitajte ili na linku koji sam navela [napomena: engleski jezik], ili ovde.

Pre prve upotrebe i nakon svakog ciklusa menstrualnu čašicu je neophodno sterilisati. To se može uraditi na više načina: prokuvavanjem, sterilisanjem na pari ili korišćenjem rastvora za sterilizaciju. Menstrualna čašica se čuva u pamučnoj kesici; nikako se ne sme čuvati u plastičnim kesicama. Takođe je ne treba čistiti jakim sapunima i nikako ne bi trebalo da dođe u dodir sa supstancama na bazi ulja (npr lubrikanti na bazi ulja) ili benzina (npr. vazelin). Ukoliko redovno održavate svoju menstrualnu čašicu može trajati i do 10 godina. Samim time menstrualna čašica je ekonomski isplativija od uložaka i tampona. Pored toga ona je i ekološkiji izbor.

Lično iskustvo

Ja sam prezadovoljna i ne bih menjala svoj MoonCup ni za šta na svetu! Osim za drugi kada dođe vreme za to. I pored toga, svesna sam da je moje iskustvo samo moje i da postoje žene kojima menstrualna čašica jednostavno ne odgovara. No, krenimo od početka.

Ja svoju čašicu iskuvavam - to je zaista najjednostavniji način sterilizacije, bar što se mene tiče. Kupila sam posebnu posudu koju koristim samo za to tako da ne moram da razmišljam da li se čašica kuva u vodi u kojoj još ima ostataka kafe. Dakle, pre prve upotrebu čašicu sam iskuvala i čekala sam naredni ciklus da je isprobam (prošla su dva). Naknadno sam shvatila da je ovo bila greška, ne katastrofalna, ali sada svima preporučujem da pre nego što počnete da je koristite prvi put nekoliko puta isprobate koja tehnika stavljanja i vađenja vam najviše odgovara. Najlakše je da isprobate kada se tuširate (pre toga ste naravno sterilisale svoju čašicu). Pre stavljanja čašicu nakvasite, biće lakše. Ukoliko vam ona ilustracija o tehnikama stavljanja nije bila najjasnija pogledajte ovaj video. U stvari, pogledajte ga u svakom slučaju.


Ja sam odmah izabrala drugu tehniku. Prvu nisam ni probala. Jednostavno, kada sam uzela svoju čašicu i savila je na prvi način izgledalo mi je jako neudobno za stavljanje. Možda ću nekada probati onako probe radi, ali druga tehnika mi savršeno odgovara.

Dakle, isprobajte stavljanje i vađenje pre prvog ciklusa. I jedno i drugo najlakše ide kada čučnete. Izbećićete nekoliko stvari: nesigurnost (ja sam propustila ceo jedan ciklus jer nisam bila sigurna da ću umeti da stavim i izvadim čašicu kako treba), stavljanje i vađenje dva-tri puta gde svaki put morate da properete čašicu, što je jednostavno dosadno i mogućnost da je pogrešno postavite, odnosno da se ne stvori vakuum pa da čašica procuri. Kada stavite čašicu morate da se uverite da je stavljena kako treba. To ćete proveriti tako što uhvatite čašicu za bazu i okrenete je nekoliko puta.

MoonCup ima malo dužu dršku nego što je potrebno većini žena i svaka bi trebalo da svoju dršku prilagodi sebi. Ja sam morala da seckam nekoliko puta jer sam se plašila da ne skratim previše. MeLuna ima zaobljenu dršku koju nije potrebno prilagođavati. Ta drška služi da biste lakše mogle da izvadite čašicu, međutim ja je prilikom vađenja i ne koristim. Jednostavno uhvatim čašicu za bazu, neposredno iznad drške, nagnem na jednu stranu i polako izvlačim.

Videla sam na raznim forumima da se žene žale kako su tokom prvog korišćenja imale problema sa prosipanjem menstrualne tečnosti prilikom vađenja. Ja nisam imala tih problema, jednostavno sve sam radila toliko sporo da nije bilo mogućnosti da se bilo šta prospe. Naravno bilo je umazanih ruku, ali to se lako sredi.

Prva stvar koju sam primetila kada sam stavila čašicu bila je koliko je udobnija od tampona i prijatnija od uložaka. Ranije sam koristila kombinaciju, ponekad tampone, ponekad uložke, pa sam mogla da uporedim sa oba. Tamponi bez obzira koliko ih dobro postavim i koliko su "silk" ipak sam ih osećala. Razlog je sasvim jednostavan - pošto tamponi rade po principu upijanja tečnosti oni isušuju unutrašnjost vagine, a unutrašnjost vagine ne treba da bude suva. Čašica skuplja tečnost i stoji niže od tampona, ukoliko ste je dobro postavile i ukoliko ste, u slučaju MoonCupa dovoljno skratile dršku nećete osetiti ništa, ali ništa! Razlozi zašto je prijatnija od uložaka su još jednostavniji - ulošci ne omogućavaju koži da diše, stvaraju "zaparenu" atmosferu i meni je to uvek bilo neprijatno. A pored svega ovoga, i tamponi i ulošci su tretirani hemijskim sredstvima.

Neke žene ne žele da uzmu u obzir korišćenje menstrualne čašice jer, za razliku od tampona i uložaka, zaista vidite i morate da dođete u dodir sa menstrualnom tečnošću. Meni upravo to predstavlja prednost čašice, ja želim da vidim i šta tačno i koliko toga tačno (menstrualne šačice imaju oznake mera tako da možete videti koliko tačno krvarite svakog meseca) izbacim svakog meseca. Takođe, zahvaljujući načinu stavljanja i vađenja čašice, mnogo ćete bolje upoznati svoje telo, a to je uvek prednost.

Jedna stvar koju sam primetila je da mi od kada sam počela da koristim čašicu ciklusi traju kraće ... u relativnom vremenu naravno. Ciklus traje koliko je trajao i ranije, međutim za razliku od tampona i uložaka koje sam menjala svaka tri-četiri sata, menstrualnu čašicu praznim dva puta dnevno, ujutru i uveče. Naravno, žene koje imaju obilnije menstruacije morale bi češće da prazne čašicu jer kada se prepuni može doći do curenja (što sam ja naučila na teži način - jednom sam se uspavala pre nego što sam ispraznila čašicu tako da je puna 24 sata bila nepražnjena - jedini problem je bilo curenje koje mi se desilo samo tada).

Naravno, ništa nije savršeno, te tako i menstrualna čašica. Nije najlakše i najprijatnije prazniti menstrualnu čašicu u javnom WCu, nekima može biti neprijatno da to čine bilo gde drugde osim u sopstvenom kupatilu, i to je sasvim razumljivo. I tu se prednosti i mane čašice dopunjuju, jer zaista ukoliko možete na svakih 12 sati (ako nemate previše obilne menstruacije) svratiti do svog kupatila sve je OK. Ukoliko pak morate u javnom WCu da ispraznite čašicu, dovoljno je da imate flašicu vode ili samo papirnu maramicu (nikako vlažne maramice!!!). Dešava se da u toku dana morate da podesite čašicu, ali za to su vam dovoljne čiste ruke.

Često se postavlja pitanje curenja tokom spavanja, meni se to desilo samo jednom i samo zato što se čašica prepunila (mojom krivicom). Radila sam vežbe za vreme ciklusa i nije bilo nikakvih problema. Niti mi je čašica ispala, niti se pomerila, niti je došlo do curenja. Čisto probe radi, preskakala sam konopac, opet, nikakvi problemi.

Sve u svemu, ja sam prezadovoljna svojom menstrualnom čašicom i svima je preporučujem. Svesna sam da nije za svakog i ne pada mi na pamet da je bilo kome namećem, ali bih vas zamolila da se uzdržite od komentara tipa "bljak" - menstruacija je prirodan proces.

Ukoliko imate nekih pitanja ili vam nešto nije jasno, javite se. Takođe vam preporučujem da posetite FB stranicu MeLunae, možete se i njima obratiti za informacije. 

Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...