02. 03. 2013.

Nezadovolj(e)ni penis Aleksandra Mandića

Kada je problematičan tekst objavljen u cenjenoj dnevnoj novini, i vi primetite problematičnost tog teksta, od vas, kao cenjene čitateljke cenjenog lista se očekuje, koja je primetila problematičnost tog teksta se očekuje da presavijete tabak (ali ja, a ne vi - bar u ovom slučaju), napišete strongly-worded letter, i sačekate da ga cenjena dnevna novina objavi. Kada je taj tekst objavljen u dodatku dnevnoj novini koji izlazi jednom nedeljno, morate da sačekate nedelju dana da vidite da li će vaše strongly-worded letter uopšte biti objavljeno. Ako i bude objavljeno morate da sačekate još nedelju dana da vidite da li će autor problematičnog teksta da vam odgovori, i pre no što ste svesne šta se zbiva, već ponovo izvlačite zimski kaput iz zadnjeg dela ormara. Poenta - sve to traje prilično dugo, ali i više od toga, ta 'cenjena' dnevna novina odavno ne zaslužuje da bude cenjena, kao ni autor problematičnog teksta.

U današnjem kulturnom dodatku koji svake subote objavljuje Politika, u svojoj redovnoj kolumni Mera za meru, Aleksandar Mandić je odlučio da prozbori koju o kondomima. Tačnije, o tome kako on smatra da kondomi uništavaju kvalitet muško-ženskih odnosa. Tekst je i mnogo više od toga, ali ne želim da kvarim zabavu, jer ću tekst propustiti kroz e-novinski filter i počastiti vas ozabavljenom verzijom.

~ ~ ~



SREĆA, SREĆA, RADOST... PLASTIKA:  Između muškog i ženskog roda danas stoji kondom. On simbolično predstavlja stanje naše bliskosti. Nekada smo se u „onom“ vrhunskom trenutku sjedinjavali, postajali jedno u sreći stvaranja predati onom drugom biću bez straha i ostatka. Danas nam za tu sigurnost treba plastika.

PAPA JE SVRŠIO, UZDIŽE SE PAPA:  Ipak, kada ga kupujemo, činimo to sa nelagodnošću koja liči na krivicu, nešto nas grize kao da radimo nešto nečasno. Tako nam poručuje i crkva, naročito katolička. Ovaj strogi papa, koji je tvrdio da kondom povećava rizik od side, odlazi. Valjda će sledeći papa biti skloniji vrlini praštanja. Pogotovo imajući u vidu ljubavna iskustva svojih sveštenika sa mladim dečacima.

KAKO DA ODABEREM KOJU TEORIJU ZAVERE DA ZASTUPAM DANAS, KAD SU SVE TAKO DOBRE?: Možda sida i nije proizvod tajnih laboratorija, smišljen da uništi afričku sirotinju, možda je stvar mnogo jednostavnija, bolest lansirana iz fabrika za proizvodnju kondoma.

50CENT I A.M. VAS VODE U CANDY SHOP: Prave ga u raznim veličina i oblicima, uvek sa idejom da se predstavi kao omiljena i lepa stvar. A tek ukusi! Kao da nam trebaju za voćnu salatu. Smišljeni su razni pitomi, divlji i duhoviti oblici, pa onda mirisi, koji treba da zamene one koje nam je dala priroda. Da nam omile taj tanki balon između nas.

PAZI GDE GA ZABIJAŠ. KOLAC, NARAVNO, JER LJUBAV, LJUBAV JE TO:  I pored takvog mnoštva lilihipa, ta opna je kolac u ono što još uvek zovemo ljubav.

MAŠTA ČINI SVAŠTA:  Ne mogu da zamislim Odiseja kako posle dvadeset godina skitanja po svetu prilazi Penelopi i stavlja navlaku od jagnjeće kožice tamo gde treba, jer – nikad se ne zna. Ili Juliju na sceni, koja posle teksta „...bezgranična je kao more kakvo izdašnost moja, a duboka je k’o more moja ljubav, pa što više dajem ti, to sve više imam, jer su beskrajne obe“ postavlja taj svlak (možda biblijske) zmije između sebe i Romea. Nemam tu maštu da zamislim nesrećnog Lazu kako ide „iz beznjenice u raj, u raj, u raj, u raj, u njezin zagrljaj“, a onda pred Lenkom reguliše položaj gumice.

NISU SVI MUŠKARCI ROĐENI JEDNAKI: Kod Don Huana ili Hju Hefnera, stvari stoje malo drugačije.

KOGNITIVNA DISONANCA:  Uz pilulu i vijagru, to parče plastike je izum koji je najviše promenio zapadnu civilizaciju i menja sve one koji toj civilizaciji teže. Što je kondom popularniji, zemlja je bogatija. Kinezi ne napreduju zahvaljujući samo jeftinoj proizvodnji već pre svega zbog uvođenja kondoma. Bez takozvane politike jednog deteta (koja u stvari i nije nikakva politika već državna prinuda), koju je uveo Deng Sjao Ping, Kina bi i danas preživljavala kao puka sirotinja. To ćete čuti od svakog savremenog sinologa.

GLEDAJ MAJKU, JEBI ĆERKU ILI SVE SU ONE KURVE: majke kupuju ćerkama kondome za šesnaesti rođendan, u paketu sa seksi gaćicama. Ćerke ih gledaju sa sažaljivim osmehom, već su odavno iskusile ono što majke hoće da kažu.

A MOJ PENIS? ZAŠTO NIKO NE MISLI O TOME ŠTA MOJ PENIS HOĆE?!?!?! Jedino se još ti prokleti muškarci previše opiru, tvrde da im taj nakit smeta. Nema im pomoći, ili tako ili nikako. Majci ostaje da nešto nauči gledajući „Klip“.

A MOJ PENIS? ZAŠTO NIKO NE OBOŽAVA MOJ PENIS?!?!?!: Kondom je još jedno žensko sredstvo za potčinjavanje muškaraca. Mi muški sve ređe ličimo na heroje sa isukanim mačevima, danas više izgledamo kao zbunjeni osvajači bez cilja. Plastificirani majmuni. Žene su mi svedoci. Kada ipak požele decu, nailaze na trenirane muškarce sa kondomima u džepu.

I MATEMATIKA I HUMOR SU MI STRANI:  Video sam duhovit poster na kome je kao neka matematička jednačina uslikan kondom onda stoji reč „ili“, i onda slična po obliku cucla. Rešenje rebusa je, zna se – plus za kondom. Tako se kondomska civilizacija neizbežno smanjuje, a mi smo deo nje.

JE L’ ME PITAO NEKO NEŠTO? NE? SIGURNO? BAŠ ME BRIGA! SA'ĆE ČIKA DA VAM KAŽE:  Treba li zabraniti kondome? Ako mene pitate – nipošto.

1 komentar:

  1. Nešto slično sam čitala u drugom uglednom dnevnom listu Danas. Božidar Mandić iz "Porodice bistrih potoka" iz nedelje u nedelju propoveda o povratku prirodi i starim, dobrim rodnim ulogama.

    Sećam se i jedne urnebesne epizode iz njegove kolumne: pita on svoju staru tetku koja je doživela zlatnu godišnjicu braka- šta je tajna.A ona odgovara: Volela sam samo jednog! Sreća pa teču nije ništa pitao.

    Nije mi baš jasno zašto urednici odobravaju ovakve stvari.

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...