Savetnik
U veče tog istog dana, 2.10.2011, savetnik predsednika republike Srbije Nebojša Krstić piše Nekoliko saveta organizatorima Parade Ponosa. Lepo od savetnika što svoje savetničke usluge nudi besplatno, ali pogledajmo malo bliže kakve savete nudi Krstić. Pre no što krene sa savetovanjem on postavlja pitanje koje je ideja vodilja celog savetodavnog teksta:
Sumiran, Krstićev savet izgleda ovako: ubedite nas da ste i vi ljudi, odnosno ubedite nas da zaslužujete da vas država tretira kao građane/ke. Nije potreban preveliki trud da bi se proniklo u značenje ovog teksta. Citat je dovoljan.
Domaćin
Za razliku od viteza i savetnika, domaćin, Dragan Marković Palma, ne teži modernosti. On je vitez starog kova. I stoga kod njega nema nikakvog dvoumljenja – homoseksualci su bolesni i ne zaslužuju zaštitu. Kako bi pojasnio (opravdao) taj stav, gradonačelnik Jagodine se služi dvema metodama. Pre svega, LGBT osobe moraju biti prikazane kao jače, jer ako je tako, onda je (prateći viteški kod) heteroseksualcima (kao slabijima) neophodna zaštita, a to pak može da opravda sve od prebijanja na putu do fudbalske utakmice (sami se štite) pa do zabranjivanja Parade ponosa (štiti ih država). Palma je u više navrata pominjao ’moćni lobi’ koji čak kontroliše i Svetsku zdravstvenu organizaciju:
Međutim, šta očekivati od gradonačelnika Jagodine kada predsednica Skupštine, povodom izmena Zakona o zdravstvenoj zaštiti (deci starijoj od 15 godina je omogućeno da zabrane uvid u svoj zdravstveni karton) izjavljuje:
U veče tog istog dana, 2.10.2011, savetnik predsednika republike Srbije Nebojša Krstić piše Nekoliko saveta organizatorima Parade Ponosa. Lepo od savetnika što svoje savetničke usluge nudi besplatno, ali pogledajmo malo bliže kakve savete nudi Krstić. Pre no što krene sa savetovanjem on postavlja pitanje koje je ideja vodilja celog savetodavnog teksta:
Šta je sama LGBT populacija, odnosno organizacije koje štite njene interese, učinila u poslednjih godinu dana kako bi umanjila odijum javnosti koja je većinski homofobična?Odmah potom nudi i odgovor:
Razlog opštenarodne «homofobije» i nepovoljnog stava prema Paradi ponosa, po mom skromnom mišljenju, je to što ljudi ne znaju lično nikoga ko je LGBT. Pa o onome što ne znaju imaju pogrešnu predstavu. Ljudi o homoseksualcima znaju ono što su videli na TV ili čuli od nekoga ko o tome ništa ne zna. Znaju onoliko koliko smo npr. mi znali o četnicima učeći o njima iz filmova Veljka Bulajića. Dakle, većinski, svi mi imamo karikaturalnu i izvitoperenu predstavu i o gejevima i o njihovom problemu.E, ako je tako, a tako je, pitam se šta su same LGBT organizacije učinile u poslednjih godinu dana, kako bi objasnili javnosti da su oni ljudi isti kao svi mi. Da su oni ljudi sa problemima koje imamo svi mi samo uvećanim za onaj deo koji proizvodi homofobija okoline.Nisam siguran da su uradili mnogo.
Kažete i oni su ljudi? Pa da se razilazimo onda... |
Domaćin
Domaćin bez premca |
"JS nikada neće podržati nešto što je neprirodno i što ne prihvata ni Srpska pravoslavna crkva kao ni ostale verske organizacije u Srbiji", istakao je Marković i podsetio da je "homoseksualizam do pre 20 godina smatran bolešću, ne prema tumačenju Dragana Markovića - Palme već Svetske zdravstvene organizacije, ali je pod pritiscima moćnih lobija, skinuta sa liste bolesti"…a možda ’gej lobi’ kontroliše i rad koalicionih partnera JS-a
Mi kao koalicioni partner SPS ne možemo da im zabranimo da u svojim redovima imaju gej lobi, ali ne možemo ni da prihvatimo da neko ko se javno deklariše kao gej sutra bude i ispred JS i koalicije kojoj pripadamo, odnosno da takav ima određene funkcije u koaliciji.Osim toga, Palma se često poziva na Zakon o zabrani diskriminacije (poslanici JS-a su glasali protiv donošenja tog zakona). U prizivanju da se LGBT osobama zabrani jedno od osnovnih prava, pravo na okupljanje, Palma tvrdi kako njima ni jedno pravo nije ugroženo, eto čak imaju i zakon o zabrani diskriminacije. Dakle, oduzmimo im prava jer bi oni, gle bezobrazluka, da ta prava zaista koriste.
Međutim, šta očekivati od gradonačelnika Jagodine kada predsednica Skupštine, povodom izmena Zakona o zdravstvenoj zaštiti (deci starijoj od 15 godina je omogućeno da zabrane uvid u svoj zdravstveni karton) izjavljuje:
Ova odredba je posledica potrebe da se naše zakonodavstvo usaglasi sa određenim aktima koji se primenjuju u većini evropskih zemalja. Mislim da se u praksi ovaj zakon ipak neće striktno primenjivati.Zaključak: zakone i Ustav možemo da okačimo mačku o rep. S te strane, Palma samo prati savete zakonodavnog tela.
Šta? Meni o rep? Nema šanse. |
The lady is NEVER a tramp
Zašto Đilas nudi da jedan na jedan zaštiti LGBT osobe, a Krstić poziva LGBT osobe da dokažu da su dostojni zaštite (pravne države)? A zašto Palma istima NE nudi zaštitu?
Pobude su im iste, viteške, i to Palmi daje veliku prednost. Budući da ne teži modernosti on može da primenjuje već oprobani viteški kod. Za razliku od njega, Đilas i Krstić moraju da pokušavaju da u taj isti, prilično rigidan, viteški kod, na zadnja vrata (no pun intended) uguraju još jednu kategoriju ’dostojnih zaštite’. Ali, kako to nije moguće, a oni bi pošto-poto da se dokažu kao moderni, instinktivno reagujući, bes što ne mogu da budu i moderni i vitezovi usmeravaju prema LGBT osobama (tome je sličan bes koji vitezovi pokazuju prema feministkinjama; one im ne dozvoljavaju da sprovode viteški kod, ne dozvoljavaju im da dokažu muškost na taj način - a niko im ne ukazuje na druge načine dokazivanja muškosti).
Glede žena viteški kod je jasan: dame štitimo; dame su one žene koje su smerne, dobre, verne, odane, čiste, mirisne, pokorne itd. Ako se žena ne ponaša kao dama, ne moramo je zaštititi, a u određenim slučajevima je moramo i disciplinovati (tu dolazi čuveni izgovor nosila je kratku suknju i varijacije na temu). Glede LGBT osoba viteški kod jedino može da ponudi nenapadanje u zamenu za nevidljivost. Palma se striktno pridržava ovog principa; ako su u ’četiri zida’ onda je sve u redu. Ako traže da budu viđeni, to za Palmu predstavlja ’ruganje Srbiji’.
U pokušaju da modernizuju viteški kod, Đilas i Krstić pozivaju LGBT osobe da se dokažu, jer je i sa damama tako. One svakodnevno dokazuju da zaslužuju zaštitu, pa zašto ne bi bilo tako i sa LGBT osobama. Ali, viteški sud nije objektivan, a kada se vitezovima skrene pažnja da ne treba dokazivati ono što je već evidentno (LGBT osobe su građani Republike Srbije i Ustavom i zakonima su im garantovana prava), oni se naljute i isuku svoje plastične mačeve, nesigurni da li treba da padaju na njih, ili možda da jurišaju u odbranu/napad.
I u tome je tragedija viteškog koda – on se ne može modernizovati, jer je zasnovan na nasilju i nejednakosti. On se mora zameniti modernošću i tome se teži od XVIII veka kada je u dvema revolucijama (Američki rat za nezavisnost - Deklaracija nezavisnosti i Francuska buržoaska revolucija - Dekalaracija o pravima čoveka i građanina) proklamovano da su svi ljudi rođeni jednaki i da kao takvi, samim rođenjem, stiču određena prava (žene su kasnije morale i ponegde još uvek moraju da dokazuju da su i one jednake, ali o tome kada se dohvatimo istorije feminizma i ženskih pokreta).
Moderan vitez je oksimoron.
Epilog 1
15.10. u Beogradu je napadnuta devojka koja je nosila majicu sa LGBT oznakama. Po svemu sudeći, napadnuta je zbog te majice.
Epilog 2
Kao odgovor na ovaj napad, u sredu 19.10. GSA je ispred vlade Srbije održala protest DOSTA JE! Protest gej organizacija, najavljen ranije, osim po neposrednom povodu, po svemu je podsećao na Paradu ponosa. Protest je prošao bez incidenata.
Zašto Đilas nudi da jedan na jedan zaštiti LGBT osobe, a Krstić poziva LGBT osobe da dokažu da su dostojni zaštite (pravne države)? A zašto Palma istima NE nudi zaštitu?
Pobude su im iste, viteške, i to Palmi daje veliku prednost. Budući da ne teži modernosti on može da primenjuje već oprobani viteški kod. Za razliku od njega, Đilas i Krstić moraju da pokušavaju da u taj isti, prilično rigidan, viteški kod, na zadnja vrata (no pun intended) uguraju još jednu kategoriju ’dostojnih zaštite’. Ali, kako to nije moguće, a oni bi pošto-poto da se dokažu kao moderni, instinktivno reagujući, bes što ne mogu da budu i moderni i vitezovi usmeravaju prema LGBT osobama (tome je sličan bes koji vitezovi pokazuju prema feministkinjama; one im ne dozvoljavaju da sprovode viteški kod, ne dozvoljavaju im da dokažu muškost na taj način - a niko im ne ukazuje na druge načine dokazivanja muškosti).
Glede žena viteški kod je jasan: dame štitimo; dame su one žene koje su smerne, dobre, verne, odane, čiste, mirisne, pokorne itd. Ako se žena ne ponaša kao dama, ne moramo je zaštititi, a u određenim slučajevima je moramo i disciplinovati (tu dolazi čuveni izgovor nosila je kratku suknju i varijacije na temu). Glede LGBT osoba viteški kod jedino može da ponudi nenapadanje u zamenu za nevidljivost. Palma se striktno pridržava ovog principa; ako su u ’četiri zida’ onda je sve u redu. Ako traže da budu viđeni, to za Palmu predstavlja ’ruganje Srbiji’.
U pokušaju da modernizuju viteški kod, Đilas i Krstić pozivaju LGBT osobe da se dokažu, jer je i sa damama tako. One svakodnevno dokazuju da zaslužuju zaštitu, pa zašto ne bi bilo tako i sa LGBT osobama. Ali, viteški sud nije objektivan, a kada se vitezovima skrene pažnja da ne treba dokazivati ono što je već evidentno (LGBT osobe su građani Republike Srbije i Ustavom i zakonima su im garantovana prava), oni se naljute i isuku svoje plastične mačeve, nesigurni da li treba da padaju na njih, ili možda da jurišaju u odbranu/napad.
I u tome je tragedija viteškog koda – on se ne može modernizovati, jer je zasnovan na nasilju i nejednakosti. On se mora zameniti modernošću i tome se teži od XVIII veka kada je u dvema revolucijama (Američki rat za nezavisnost - Deklaracija nezavisnosti i Francuska buržoaska revolucija - Dekalaracija o pravima čoveka i građanina) proklamovano da su svi ljudi rođeni jednaki i da kao takvi, samim rođenjem, stiču određena prava (žene su kasnije morale i ponegde još uvek moraju da dokazuju da su i one jednake, ali o tome kada se dohvatimo istorije feminizma i ženskih pokreta).
Moderan vitez je oksimoron.
Epilog 1
15.10. u Beogradu je napadnuta devojka koja je nosila majicu sa LGBT oznakama. Po svemu sudeći, napadnuta je zbog te majice.
Epilog 2
Kao odgovor na ovaj napad, u sredu 19.10. GSA je ispred vlade Srbije održala protest DOSTA JE! Protest gej organizacija, najavljen ranije, osim po neposrednom povodu, po svemu je podsećao na Paradu ponosa. Protest je prošao bez incidenata.
Nema komentara:
Objavi komentar